Rally

Vincent Verschueren heeft nog kilometers nodig in de C3 Rally2

Pinterest LinkedIn Tumblr

Een gebrek aan testkilometers met de Citroën C3 Rally2 en moeilijke weeromstandigheden speelden Vincent Verschueren en corijder Mathieu Vynckier serieus parten in de openingsmanche van het BK, tevens de debuutwedstrijd voor het nieuwe Team Godrive. In een hoogstaand deelnemersveld legden ze uiteindelijk beslag op een negende plek.

Vincent Verschueren (BRC/Lefere)

Twee weken voor de start van het seizoen had Vincent Verscheuren al even kunnen kennismaken met de Citroën C3, maar echt bruikbaar waren die testkilometers nietIk heb toen maar zon 60 kilometer kunnen rijden op een parcours waar enkel aquaplanning was, vertelt Verschueren. “Op de shakedown maakte ik eigenlijk pas de eerste kilometers waar ik echt iets kon doen. Daar liep het echt goed en het parcours droogde naar het einde toe ook mooi op. Het gevoel was prima en onze tijden waren er in vergelijking met de rest ook goed.

Zaterdagmorgen zorgde een regenbui voor een erg modderige openingsronde. Het gevoel in die omstandigheden was zeker niet slecht, maar de tijden volgden niet. In de loop van de dag heb ik wel enkele zaken kunnen aanpassen aan de setup, maar de omstandigheden van het parcours veranderden ook heel snel. Op dat vlak was het eigenlijk de moeilijkste Rally van Haspengouw die ik al gekend heb. Daardoor was het erg moeilijk om zaken te vergelijken en een ideale setup te vinden. Ik moet het ook wat bij mezelf zoeken. De Citroën vergt een andere manier van rijden dan ik gewoon ben en ik heb nog wat meer kilometers nodig om dat te begrijpen. Ik had zeker niet gedacht om dezelfde tijden te draaien als de koplopers, maar ik had wel een kleiner verschil verwacht.

Vincent Verschueren ontdekte in Haspengouw zijn nieuwe Citroën C3 Rally2 en het bandengamma van Citroën. (BRC/Leeuwerck)

In aanloop naar de volgende BK-afspraak in Tielt staat binnen drie weken de Short Rally van Moorslede op het programma. Het probleem is dat het heel moeilijk is om een test te organiseren, dus zullen we Moorslede als pure test beschouwen. Het is de bedoeling om daar verschillende setups te proberen en de auto verder te ontdekkenaldus Verschueren.

Autosportjournalist gepassioneerd door rally en rallycross, gefascineerd door het verhaal van de mens achter de rijder, piloot, teambaas en organisator.

Write A Comment